- powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski, informując o porozumieniu.
Jak dodał, trwają jeszcze ostatnie uzgodnienia, ale „rozwiązanie będzie gotowe w ciągu kilku dni”.
Wnioski będzie można złożyć poprzez formularz na stronie NASK. Użytkownik powinien się wcześniej odwołać do Facebooka od decyzji o ich usunięciu profilu czy treści. Wypełniony formularz trzeba będzie podpisać profilem zaufanym. Skarga trafi do Facebooka, który zobowiązał się, że standardowo rozpatrzy ją w ciągu 72 godzin. Proces nie będzie dotyczył odwołań od decyzji sprzed podpisania porozumienia.
Możliwość ponownej weryfikacji nie będzie dotyczyła wszystkich treści, a ograniczy się przede wszystkim do mowy nienawiści i propagowania przemocy. Szczegółowy katalog tych treści resort umieści na stronie. Stopniowo zakres ten może być rozszerzany.
Dla Facebooka bardzo ważne jest to, żeby nasza platforma pozwalała na wolną wypowiedź dla naszych użytkowników, ale z drugiej strony dla nas głównym wyzwaniem jest to, żeby zapewnić bezpieczeństwo i poczucie bezpieczeństwa naszym użytkownikom
- przekonywał Jakub Turowski z Facebooka, podkreślając rolę tzw. Standardów Społeczności, na podstawie których podejmowane są decyzje o ewentualnym zablokowaniu treści czy konta.
Skala naszej platformy powoduje, że zdarzają się błędy i z tymi błędami chcemy walczyć. Ścieżki odwoławcze są kluczowym elementem w tejże walce
- ocenił Turowski. Jak dodał, kilka miesięcy uruchomiono ścieżkę odwoławczą, dostępną w ramach samego Facebooka.Minister Marek Zagórski podkreślał, że Polska jest pierwszym krajem, które podpisało podobne porozumienie z Facebookiem.
- Mamy nadzieję, że to będzie przykład także dla innych krajów, a na naszym podwórku także dla innych platform - zaznaczył minister cyfryzacji. Jak powiedział, negocjacje z Facebookiem w tej sprawie trwały wiele miesięcy, a podobne rozmowy prowadzone są także z innymi serwisami społecznościowymi. Jak dodał, rozmowy te mogą służą także budowaniu doświadczenia, które może poprzedzać ewentualne prace legislacyjne.
Zagórski mówił także, iż do resortu wpływały liczne skargi od osób, którym zablokowano konto na jednym z portali społecznościowych.Zawsze mieliśmy problem, jak do tego podejść. Jest to specyficzna regulacja, bazująca na regulaminach wewnętrznych portali społecznościowych, a jednocześnie to jest już tak duża skala i tak duże oddziaływanie, że stało się to potrzebą i usługą, która staje się ważna w życiu codziennym ocenił ..zna.pl
- . Najwyższa pora , bo to co wyprawiał Facebook to kpina . Blokowali za takie głupoty że aż śmiać się chciało .Wystarczyło zgłosić spam i po koncie .A czy coś kogoś obrażą czy nie to indywidualna sprawa . To co obraża Zosie nie obraża Stasia i odwrotnie . Poza tym blokowali opinie nieprzychylne szwabom i Unii . gb
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz