2019/12/11

Ks. Tymoteusz Szydło poczeka na decyzję Watykanu

Ksiądz Tymoteusz Szydło z rodzicami w czasie święceń kapłańskichKsiądz Tymoteusz Szydło 1 grudnia br. przesłał do Kurii Diecezjalnej pismo informujące o porzuceniu obowiązków kapłańskich. W piśmie zawarł też deklarację uruchomienia procedury uzyskania dyspensy od celibatu i zwolnienia z obowiązków kapłańskich. Sprawy przeniesienia do stanu świeckiego leżą w kompetencji Kongregacji ds. Duchowieństwa w Watykanie – mówi nam ks. Mateusz Kierczak, rzecznik diecezji bielsko-żywieckiej.
Ksiądz Tymoteusz Szydło wydał oświadczenie, które opublikowała Katolicka Agencja Informacyjna. "W ostatnich miesiącach przeżywałem głęboki kryzys wiary i powołania. Z bólem przyznaję, że z czasem zacząłem tracić sens mojej posługi i coraz częściej nachodziły mnie myśli o odejściu ze stanu duchownego. Po głębszym namyśle postanowiłem jednak dać sobie jeszcze jedną szansę i poprosiłem o kilka miesięcy urlopu, by poukładać swoje życie duchowe. Uznałem, że będzie to uczciwe w stosunku do Wiernych, wobec których zawsze starałem się sprawować posługę szczerze i z przekonaniem" - wyjaśnia ksiądz Tymoteusz Szydło. Dodaje, że ostatecznie nie pozostało mu nic innego, jak złożyć wniosek o przeniesienie do stanu świeckiego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz