2018/12/27

"Nie przyjmę kolędy. Do modlitwy nie potrzebuję pazernego tłuściocha, który sprawdza, ile jest w kopercie" [LIST]

Nasza Czytelniczka nie przyjmie w tym roku kolędyCzytasz:
"Nie przyjmę kolędy. Do modlitwy nie potrzebuję pazernego tłuściocha, który sprawdza, ile jest w kopercie" [LIST]
- Od lat nie przyjmuję kolędy i w tym roku będzie tak samo - przyznaje pani Ewa i wyjaśnia, dlaczego nie wpuszcza księdza do domu.

Mój ojciec żył przez 40 lat w małej wiosce pod Tarnowskimi Górami. Dopóki żyła mama zawsze przyjmowaliśmy kolędę, a każda niedziela zaczynała się od mszy świętej. Po śmierci mamy ojciec topił żal w alkoholu, a ja z braćmi wylądowaliśmy w domu dziecka. 10 lat później ojciec zmarł na raka.

Od kilku tygodni byłam już pełnoletnia, wiec zajęłam się załatwianiem pogrzebu. Firma załatwiła wszystko (bardzo mili i niedrodzy) jednak ksiądz proboszcz odmówił pochówku, bo jak argumentował "ojciec nie miał spowiedzi w szpitalu".

W końcu udało mi się wywalczyć pochowek, ale mszy za ojca nie było. Od tamtej pory nie chodzę do kościoła i nie przyjmuje kolędy. Do modlitwy nie potrzebuje pazernego tłuściocha, który sprawdza, tylko ile jest w kopercie, bo zbiera na powiększenie basenu w ogrodzie. Nie podaje nazwy parafii, bo już nawet starsi parafianie wysyłali w jego sprawie skargi do biskupa, ale bez rezultatów.

- Ewa Sroka

1 komentarz:

  1. Problemy małych wioseczek. Ksiądz władca i car wioski i bo co ludzie powiedzą xD. Też nie przyjmuję bo kolęda jest tylko do zbierania kasy to jedyny jej cel. Sam bym tak po ludziach pochodził z kopertą i co łaska co łaska. Pewnie w łeb by co łaska dostał najwyżej.

    OdpowiedzUsuń