2019/04/03

Facebook wymyślił „filtr na Polskę”. Treści publikowane w serwisie oceni francuska agencja

    Facebook co pewien czas wyłącza profile, które uznaje za rasistowskie, homofobiczne czy islamofobiczne. Wśród blokowanych stron znajdujemy głównie profile patriotyczne, konserwatywne, wolnościowe, chrześcijańskie, historyczne, narodowe. Jak informuje portal wirtualnemedia.pl Facebook nawiązał współpracę z Agence France Presse (AFP), która ma sprawdzać informacje pojawiające się w polskiej wersji serwisu oraz identyfikować materiały typu fake news. Wkrótce okaże się jak zadziała francuskie "sito" Facebooka.W 2016 roku blokowane były treści związane z Marszem Niepodległości, planowanym na 11 listopada w Warszawie. Nie tylko zresztą za te informacje internauci dostawali bany. Problemy miały tam osoby lub organizacje promujące tematykę narodową, pro-life i katolicką. Tymczasem bez większych problemów w serwisie funkcjonują profile w stylu „Mistrzostwa Polski w szkalowaniu papieża”.Ostatnio blokowano m.in. wybitną sportsmenkę Zofię Klepacką, która wyraziła swój protest przeciwko podpisanej przez władze Warszawy karcie LGBT+, a także użytkowników, którzy udostępniali jej post.Smaczku sprawie dodaje fakt, że Sylwia de Weydenthal, która od kwietnia 2014 r. pełni w Facebooku funkcję Client Partner CEE, czyli partnera na Europę Środkowo-Wschodnią aktywnie uczestniczyła w marszach KOD, nie ukrywając swoich sympatii politycznychJak informuje portal wirtualnemedia.pl Facebook nawiązał współpracę z Agence France Presse (AFP), która ma sprawdzać informacje pojawiające się w polskiej wersji serwisu oraz identyfikować materiały typu fake news. W połowie ub.r. podczas wizyty w Warszawie Tessa Lyons-Laing z zespołu Facebooka odpowiedzialnego za Newsfeed tłumaczyła, że w Polsce nie ma wyspecjalizowanych organizacji typu fact-checkers weryfikujących informacje w sieci, dlatego też walka z fake newsami jest na polskim Facebooku utrudniona
- czytamy na portalu Według portalu sytuacja może ulec zmianie, bo Facebook planuje uruchomienie programu weryfikacji informacji w Polsce we współpracy z Agence France Presse (AFP), która będzie oceniać rzetelność i prawdziwość treści na w tym medium społecznościowym od kwietnia br.Facebook informuje, że gdy weryfikator informacji oceni treść jako fałszywą, serwis pokazuje ją niżej w Aktualnościach, znacznie zmniejszając jej dystrybucję. Ma to zapobiegać rozprzestrzenianiu się oszustw i zmniejszać liczbę osób, które je widzą. Według zapowiedzi zasięg stron i domen, które notorycznie udostępniają fałszywe wiadomości także zostanie zmniejszony
- podaje portal Walka z tzw. fake newsami w sieci z pewnością zasługuje na najwyższe uznanie, pozostaje jednak pytanie -według jakich kryteriów będą filtrowane treści pojawiające się na Facebooku? Dotychczas problemy miały głównie profile o charakterze patriotycznym, czy katolickim. Jak będzie oceniać tego typu treści Agence France Presse, to się wkrótce okaże.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz