2019/05/16

Stanowczy głos prezydenta ws. roszczeń: Póki jestem prezydentem Rzeczpospolitej Polskiej, nigdy się na to nie zgodzę

– Żeby ktokolwiek mógł dojść skutecznie roszczeń za mienie bezspadkowe, najpierw musiałoby zostać zmienione polskie prawo. Póki jestem prezydentem Rzeczpospolitej Polskiej, nigdy się na to nie zgodzę – powiedział prezydent Andrzej Duda podczas spotkania z mieszkańcami Myślenic. Jeżeli ktoś obawia się, że przyjdą tutaj i w związku z II wojną światową będą zgłaszali jakieś roszczenia, co do których nie było spadkobierców, to ja powiem tak: nie my wywołaliśmy tę wojnę – przypomniał prezydent. 
– Nie my mordowaliśmy bezbronnych ludzi w czasie tej wojny. Nie my tworzyliśmy obozy koncentracyjne. Myśmy w tych obozach koncentracyjnych byli więźniami, obok Żydów i innych narodów – podkreślił. 
– Powiem wszystkim, którzy czują się zaniepokojeni: bądźcie spokojni. Jeżeli ktokolwiek będzie chciał dochodzić w Polsce takich roszczeń, to żeby mógł dojść ich skutecznie, najpierw musiałoby zostać zmienione polskie prawo. A ja jako prezydent Rzeczpospolitej Polskiej, dopóki nim jestem, się na to nie zgodzę – zapewnił szef państwa podczas spotkania z mieszkańcami Myślenic. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz