2019/10/19

Lidl testuje kasy samoobsługowe w Poksce

ArticleSieć Lidl rozpoczęła testy kas samoobsługowych w dwóch placówkach w Polsce. Na razie to pilotażowe rozwiązanie, które z czasem ma być rozwijane, jednak nie we wszystkich sklepach w kraju.Markety Lidla w Poznaniu w Galerii MM oraz jeden ze sklepów w Warszawie mają mieć już zainstalowane kasy samoobsługowe. Na razie to testowe rozwiązanie, które ma być wprowadzane do kolejnych placówek. W tym roku mają trafić do kolejnych dwóch, a po zakończeniu pilotażu – docelowo do kilkudziesięciu sklepów. - Jesteśmy świadomi, że duża część naszych klientów jest zainteresowana korzystaniem z kas samoobsługowych, dlatego właśnie prowadzimy pilotaż pierwszych kas bezobsługowych. Chcielibyśmy jednocześnie dodać, że takie rozwiązanie znacząco ułatwi pracę pracownikom - będą mieli więcej swobody, aby zająć się innymi czynnościami związanymi z funkcjonowaniem sklepu - stwierdza w odpowiedzi dla portalu Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej w Lidl Polska. Podkreśla też, że "głównym celem sieci jest zadowolenie klientów".Kasy samoobsługowe coraz popularniejsze Na początku kwietnia br., wraz ze startem internetowego sklepu Lidla, prezes zarządu sieci Maksymilian Braniecki mówił: - Jeszcze w tym roku, w kilkudziesięciu wybranych sklepach sieci, staną kasy samoobsługowe. Dodał jednak, że według niego „kasy samoobsługowe nie dają tyle zaoszczędzonych godzin pracy, niż można byłoby się spodziewać”. - Dziś mogą zastąpić pracownika, którego na rynku nie ma - ocenił wtedy Braniecki. W Polsce wariant kas samoobsługowych wprowadzono już m.in. w Tesco, Carrfourze, Auchan czy w Biedronce, należącej do Jeronimo Martins Polska. W ubiegłym roku Lidl Polska wydał na reklamy najwięcej spośród wszystkich sieci detalicznych na naszym rynku. Nakłady na promocję w mediach wzrosły o 18,9 proc., z 627,2 do 745,9 mln zł.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz