Dodano: 29.12.2016 [15:17]
UOKiK wstępnie sprawdził wzorce umów i regulaminy dostępne na stronie facebook.com, a analiza dała podstawy do wszczęcia postępowania wyjaśniającego dotyczącego praktyk spółki Facebook Ireland - czytamy w komunikacie.
UOKIK podnosi, że konsument może nie wiedzieć, jakie dane o nim są gromadzone, jak długo są przechowywane i komu dokładnie mogą być przekazane.
–powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał.
W trakcie postępowania przeanalizujemy zasady zbierania i przekazywania danych użytkowników. Sprawdzimy również, czy wzorce umów mogą w inny sposób naruszać prawa konsumentów
UOKiK zwrócił również uwagę na szeroki i nieokreślony katalog gromadzonych informacji przez Facebook Ireland.
- dodał Prezes UOKiK.
Podobne działania prowadzone są także w innych państwach. Kraje europejskie coraz większą uwagę zwracają na duże platformy internetowe, które pozornie są darmowe, jednak konsumenci płacą za korzystanie z nich swoimi danymi osobowymi
UOKiK chce dokładanie sprawdzić postanowienia, które niejednoznacznie określają sposób korzystania z gromadzonych danych użytkowników oraz procedurę ich udostępniania innym podmiotom.
Chodzi o klauzule dotyczące zbierania „różnych informacji na temat użytkownika", "przez uzasadniony czas", które następnie mogą być przekazane „firmom będącym częścią Facebooka”.
Postępowanie wyjaśniające prowadzone przez UOKiK toczone jest w sprawie, a nie przeciwko jakiemukolwiek podmiotowi. Zebrane informacje mogą natomiast prowadzić do postawienia zarzutów i wszczęcia przeciwko przedsiębiorcy postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów – czytamy w komunikacie UOKIK.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz