Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania łączy wspaniałą, ponad 650 letnią tradycję i prestiż najstarszej polskiej uczelni z treścią i wymogami współczesnej ekonomii i zarządzania, dwóch najpopularniejszych kierunków studiów. Stanowimy część jednego z pierwszych uniwersytetów w Europie, a jednocześnie spełniamy najnowsze standardy kształcenia i zapewniamy naszym studentom, i absolwentom wiedzę na wyróżniającym, europejskim poziomie oraz satysfakcję z udziału w tworzeniu tej wyjątkowej, akademickiej tradycji krakowskiego żaka.
Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania, w związku z wciąż zmieniającymi się oczekiwaniami otoczenia społeczno-gospodarczego sukcesywnie doskonali prowadzoną działalność dydaktyczną. Obecnie prowadzone są studia na dwóch kierunkach: Zarządzania i Ekonomii, na których proponowanych jest łącznie 13 specjalności. W bogatej ofercie edukacyjnej jest 8 specjalności z Zarządzania oraz 5 specjalności z Ekonomii, realizowanych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego oraz drugiego stopnia. We wszystkich programach proponowanych studiów, oprócz kursów obowiązkowych proponowane są przedmioty, które rozwijają kompetencje „miękkie", czyli umiejętności osobiste i społeczne studentów, co dodatkowo podnosi wartość dydaktyczną przedstawianej oferty. W oferowanych studiach Instytut posiada również program „Podwójny Dyplom", który realizowany jest wspólnie z ESB Business School w Reutlingen, i który umożliwia kształcenie łączące teorię z praktyką zarządzania w międzynarodowym środowisku biznesowym. Prowadzimy także kształcenie na studiach podyplomowych z trzech eminentnych zakresów.
Szeroko zakrojona współpraca pracowników naukowych Instytutu z instytucjami otoczenia społeczno-gospodarczego pozwala na budowanie koncepcji kształcenia opartej na systematycznym podejmowaniu działań dostosowawczych oferty edukacyjnej, leżącej w zakresie działalności naukowo-dydaktycznej Instytutu, do oczekiwań instytucji społecznych i biznesowych, będących potencjalnymi i faktycznymi oferentami miejsc pracy w regionie i kraju. Koncepcja kształcenia, której filarem jest elastyczność przejawiająca się w uwzględnieniu oczekiwań interesariuszy, obejmuje wszystkie poziomy i rodzaje studiów zawartych w ofercie edukacyjnej Instytutu. Na podkreślenie zasługuje fakt, że Instytut odpowiada na oczekiwania rynku pracy, zapewniając ukierunkowane i praktyczne wykształcenie, pomyślnie przygotowujące studentów do podjęcia przyszłego zatrudnienia
Drugim filarem koncepcji kształcenia Instytutu jest dbałość o jakość kształcenia, gdyż priorytetowym celem działalności naszego Instytutu jest spełnianie aktualnych i przyszłych oczekiwań studentów w zakresie usług edukacyjnych na prowadzonych kierunkach studiów wyższych. Realizacja tych działań przejawia się w ciągłym doskonaleniu systemu zarządzania jakością, obowiązującego w Instytucie od 2010 roku oraz wszystkich dziedzin działalności Instytutu, mających chociażby najmniejszy wpływ na jakość kształcenia. Prowadzona w Instytucie koncepcja kształcenia jest spójna z takimi celami, jak:
• ciągłe doskonalenie wdrożonego i certyfikowanego systemu zarządzania jakością, zgodnego z normami zarządzania jakością ISO 9001:2008,
• partycypacja przedstawicieli interesariuszy zewnętrznych w prowadzeniu zajęć dydaktycznych,
• rozwijanie modułów kształcenia doskonalących kompetencje „miękkie" absolwentów,
• stałe doskonalenie oferty edukacyjnej, dostosowane do oczekiwań studentów oraz aktualnych tendencji na rynku pracy,
• stałe doskonalenie stosowanych metod dydaktycznych w celu poprawy efektów kształcenia,
• stymulowanie partycypacji studentów w celu doskonalenia procesów kształcenia i obsługi administracyjnej,
• rozwój współpracy międzynarodowej w zakresie badań naukowych oraz udziału studentów w wyjazdach do uczelni zagranicznych,
• kształtowanie świadomości nauczycieli akademickich oraz pracowników administracyjnych, związane ze znaczeniem jakości ich pracy.
• partycypacja przedstawicieli interesariuszy zewnętrznych w prowadzeniu zajęć dydaktycznych,
• rozwijanie modułów kształcenia doskonalących kompetencje „miękkie" absolwentów,
• stałe doskonalenie oferty edukacyjnej, dostosowane do oczekiwań studentów oraz aktualnych tendencji na rynku pracy,
• stałe doskonalenie stosowanych metod dydaktycznych w celu poprawy efektów kształcenia,
• stymulowanie partycypacji studentów w celu doskonalenia procesów kształcenia i obsługi administracyjnej,
• rozwój współpracy międzynarodowej w zakresie badań naukowych oraz udziału studentów w wyjazdach do uczelni zagranicznych,
• kształtowanie świadomości nauczycieli akademickich oraz pracowników administracyjnych, związane ze znaczeniem jakości ich pracy.
Warto zaznaczyć, że do prowadzenia wszystkich rodzajów i trybów studiów, w tym również studiów podyplomowych wykorzystywana jest profesjonalna baza dydaktyczna, www.econ.uj.edu.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz