"Chciałem wyrobić dowód. Nie udało się". Problemy z Systemem Rejestrów Państwowych.MSW poinformowało, że ponad 350 gmin zgłosiło już problemy techniczne związane z SRP. "Zgłoszenia dotyczą głównie kwestii związanych z logowaniem do Systemu oraz kart dostępu do aplikacji" - podaje MSW.
- Chciałem wyrobić sobie nowy dowód i usłyszałem, że "system nie działa" - powiedział naszej redakcji mieszkaniec Bartoszyc, który pojawił się dzisiaj w miejscowym Urzędzie Miasta.
Chciałem wyrobić sobie nowy dowód i usłyszałem, że "system nie działa"Mieszkaniec Bartoszyc
Okazuje się, że problemy związane są z uruchomionym od 1 marca Systemem Rejestrów Państwowych, który ma usprawnić pracę urzędów. SRP połączył m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego w jeden system.
Gminy zgłaszają problemy
Z 2500 gmin, które rozpoczęły pracę z nowym Systemem Rejestrów Państwowych, ponad 350 zgłosiło już problemy techniczne.
"Do godz. 10:20 gminy przekazały 353 zgłoszenia związane z SRP. Zgłoszenia dotyczą głównie kwestii związanych z logowaniem do Systemu (do aplikacji ŹRÓDŁO) oraz kart dostępu do aplikacji. Niektóre ze zgłoszeń związane są też z konfiguracją sprzętu" - poinformowała Kontakt 24 Małgorzata Woźniak,rzeczniczka Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
Dziś gminy przekazały 112 zgłoszeń związanych z SRPMałgorzata Woźniak, MSW
Jak dodała na antenie TVN24, w pierwszych dniach działania systemu "można spodziewać się przejściowych niedogodności".
Specjalny serwis i procedury awaryjne
Rzeczniczka MSW powiedziała również w rozmowie z Kontaktem 24, że SRP "to olbrzymi i złożony system", a problemy techniczne są rozwiązywane na bieżąco.
Każdy obywatel, który przyjdzie dziś do urzędu musi zostać obsłużony, nawet w przypadku chwilowych kłopotów związanych z SystememMałgorzata Woźniak, MSW
"Dla gmin został uruchomiony specjalny serwis, który przyjmuje wszystkie zgłoszenia dotyczące działania systemu. Funkcjonowanie systemu jest również stale monitorowane przez Centralny Ośrodek Informatyki. Zgłoszenia gmin przyjmuje specjalny zespół Service Desk, złożony z 25 konsultantów, który na bieżąco sprawdza wszystkie sygnały od urzędów" - podała Małgorzata Woźniak. Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-19:00.
MSW razem z Centralnym Ośrodkiem Informatyki przygotowało również odpowiednie procedury awaryjne na wypadek przejściowych problemów. "Każdy obywatel, który przyjdzie dziś do urzędu musi zostać obsłużony, nawet w przypadku chwilowych kłopotów związanych z Systemem. Gminy zostały wcześniej poinformowane, jak należy załatwiać poszczególne sprawy w przypadku przejściowych niedogodności" - poinformowała przedstawicielka MSW.
SRP, czyli połączenie "kluczowych rejestrów"
1 marca uruchomiony został System Rejestrów Państwowych, który połączył kluczowe z punktu widzenia funkcjonowania państwa rejestry.
Dzięki SRP obywatel nie musi jechać do gminy w której jest zameldowany, aby załatwić swoje sprawy urzędoweMałgorzata Woźniak, MSW
"SRP, który udostępniliśmy gminom, to olbrzymia zmiana. Do tej pory gminy pracowały w odrębnych systemach, które dotyczyły tylko ich mieszkańców. Ponieważ systemy te nie były ze sobą powiązane i zintegrowane, urzędnicy nie mogli obsługiwać osób zameldowanych na terenie innych gmin - poinformowała rzeczniczka MSW. - Dziś dostarczamy gminom jeden centralny System Rejestrów Państwowych, w którym połączyliśmy trzy – dotychczas odseparowane – systemy. Dzięki temu obywatel nie musi jechać do gminy w której jest zameldowany, aby załatwić swoje sprawy urzędowe. Obsługujący go urzędnik będzie miał dostęp do kompleksowej bazy danych - dodała.
Dziś ponad 2500 urzędów rozpoczęło pracę w nowym systemie i w normalnym trybie z udziałem obywateli. Do godz. 11 złożono już 787 wniosków o nowy dowód osobisty. O nowych dowodach osobistych czytaj na tvn24bis.pl.
Urzędnicy wykonali już za pośrednictwem nowego systemu pierwsze czynności. Dziś do godz. 11 zarejestrowano m.in. 463 akty urodzeń, 617 aktów zgonu, 5090 zameldowań na pobyt stały, nadano także 388 numerów PESEL.
Obywatele, którzy składają wniosek o dowód osobisty po 1 marca, otrzymają już nowy wzór dokumentu.
No i jak zwykle chcieli lepiej a jest gorzej . Może i pomysł jest dobry ale trzeba wszystko porządnie zrobić bo rakie szybko i na odwal tak własnie wychodzi . . GB
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz