2017/02/27

Przesłuchanie w sprawie śmierci Andrzeja Leppera


Przesłuchanie w sprawie śmierci Andrzeja Leppera

W dniu 22.02. 2017 zostałem przesłuchany w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie w charakterze świadka w sprawie V Ds 146/11 czyli w śledztwie dotyczącym doprowadzenia Andrzeja Leppera w dniu 5 sierpnia 2011 roku w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 30, namową lub poprzez udzielenie pomocy do targnięcia się na własne życie tj. o czyn z art 151.kk. Przesłuchanie prowadził prokurator Łukasz Nowak.
Podczas przesłuchanie prokurator prowadził czynności w kierunku ustalenia mojej wiedzy dotyczącej okoliczności śmierci Andrzeja Leppera, powodów mogących być przyczyną bezpośrednią śmierci Andrzeja Leppera lub pomocnictwa osób trzecich. Podczas przesłuchania przekazałem prokuratorowi informacje, które uzyskałem w trakcie zbierania materiałów do książki Wojciecha Sumlińskiego „Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera” oraz w okresie poprzedzającym tę pracę, a które dotyczyły posiadania przez Andrzeja Leppera materiałów (nagrań) kompromitujących niektórych polskich polityków (Waldemara Pawlaka i Donalda Tuska). Materiały te dotyczyły kulis i nieprawidłowości z tym związanych i dotyczyły podpisania kontraktu na dostawy gazu w grudniu 2010 roku.
Materiały te Andrzej Lepper miał według moich źródeł uzyskać podczas swoich pobytów na Ukrainie od osób powiązanych z ukraińskimi i rosyjskimi służbami specjalnymi i ukraińskiej organizacji o nazwie Zakon Rycerzy Michała Archanioła – stowarzyszenia założonego przez byłych wojskowych Armii Radzieckiej powiązanych z ukraińskimi i rosyjskimi służbami specjalnymi. Według moich źródeł oraz z wiedzy uzyskanej innymi „kanałami” wynika, że informacje te miały być wykorzystane przez Andrzeja Leppera do aktywnego powrotu do polskiej polityki i to ich posiadanie doprowadziło do śmierci polskiego polityka.
W trakcie przesłuchania opisałem prokuratorowi czas, okoliczności oraz osoby, od których uzyskałem te informacje, a także metody ich potwierdzania (te, których nie obejmuje tajemnica państwowa, z której nie zostałem zwolniony). W dużej części przekazane w trakcie przesłuchania informacje zostały upublicznione w książce Wojciecha Sumlińskiego, ale przekazałem prokuratorowi także informacje o osobach i okolicznościach pozyskania, których ze względu na bezpieczeństwo tych osób ( szczególnie obywateli Ukrainy) nie można było upublicznić w książce „Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera”.
W kilku przypadkach w trosce o bezpieczeństwo tych osób nie przekazałem pełnych danych personalnych źródeł moich informacji zasłaniając się tajemnicą państwową i dziennikarską, co jest w mojej ocenie jak najbardziej zrozumiałe. W trakcie przesłuchania podałem także szczegółowy sposób przekazywania kanałem ukraińskim środków finansowych tzw. „lewej kasy partyjnej” Samoobrony, a także nieznane opinii publicznej informacje dotyczące handlu bronią przez osoby z otoczenia przewodniczącego Samoobrony.
Podsumowując wczorajsze wydarzenie, w mojej ocenie przekazałem wyczerpujące dane odnoszące się do posiadanej wiedzy, a dotyczące wielu aspektów działalności Andrzeja Leppera i powodów stanowiących przyczynę jego śmierci, podważając tym samym ustalenia prokuratury w aspekcie przyjętej wersji o samobójstwie przewodniczącego Samoobrony. Złożone przeze mnie zeznania, szczególnie dotyczące uzyskanych informacji o posiadania nagrań przez Andrzeja Leppera dotyczących kulis „nieprawidłowości” dotyczących kontraktu gazowego z 2010 i innych aspektów działalności Andrzeja Leppera na Ukrainie i Białorusi, w moim głębokim przekonaniu pozwalają na poprowadzenie śledztwa w sprawie śmierci Andrzeja Leppera w kierunku pomocnictwa osób trzecich.
Tomasz Budzyński – mjr rezerwy ABW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz